torsdag 4 mars 2010

Hej!
Välkommen till min blogg! Detta är en blogg som kommer att användas när jag har tankar på och reflektioner om socialtjänsten. Ni som är nyfikna på mig, kan hitta mer info genom att klicka på rubriken "om mig".

Media speglar många gånger det sociala arbetet med utgångspunkt från att socialtjänsten har gjort "fel". Det ges ofta en bild av att socialtjänsten ger individer för lite eller fel sorts stöd och hjälp och ibland kan man läsa att de insatser som har gjorts har varit för stora ingripanden i människors liv. Visst händer det inom socialtjänsten att det begås fel, precis som inom alla yrken. Däremot är det min bestämda uppfattning att socialtjänsten bedriver ett stort individuellt förändringsarbete. Människor mår många gånger bättre och finner egna verktyg genom de stöd och insatser som de får hos socialtjänsten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar